Een online strategie heeft maar een doel; jouw business of merk laten groeien. Het is de koers die je gaat varen, om je online activiteiten in de juiste richting te sturen en zo jouw bedrijfsdoelen te realiseren met de online middelen (site, app, social media kanalen, nieuwsbrief, podcast of e-book) die ervoor ingezet zijn.
Je online strategie is jouw veiligheidslijn, laat hem niet los, net zolang tot je jouw resultaten hebt bereikt!
Hoe ontwikkel je een online strategie?
Door je doelen helder te hebben, krijg je een beeld tegen wie je wat zegt en hoe. Een heldere strategie werkt als een kompas. Waar je naartoe wilt, begint bij het uitzetten van je koers. Hoe helderder verwoord, hoe eenvoudiger het is om je koers vast te houden. Laat je niet afleiden onderweg, maar houd je blik wel open voor meer inspiratie.
Resultaten van je online strategie
Met een online strategie schep je een helder kader; je hebt je doelstellingen scherp.
Het geeft structuur aan je inspanningen en zorgt voor een goede focus binnen je bedrijf.
Je online doelen zijn nu goed meetbaar en te evalueren met behulp van je online data.
Je beslissingen maak je onderbouwd en gefundeerd; je budgetten kun je hierop afstemmen en laat jou zien dat je groei te sturen is.